Tento web využívá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.
       

ŠETŘÍME PŘÍRODU
Na balení knih pou-
žíváme kromě lepicí
pásky výhradně
recyklované materiály.
_______________________________

UŽITEČNÉ INFORMACE:
•Poštovné a výhody pro zákazníky
•Objednáváte na Slovensko?

•Chcete dostávat občasné zprávy o knižních novinkách?
•Chcete u nás nakupovat i jinak než přes internet?
__________________________________

MÁTE DOTAZY? VOLEJTE:
(+420) 723 143 299
_______________________________

DOPORUČUJEME:

 CO MI BÁBY POVÍDALY – Eva Marie Zitková

Historický román z doby posledních Rožmberků. Vypráví kulatá bába Anna, bylinářka a kuchařka.

Naše cena: 206 Kč

_____________________________________________

 KDE PENÍZE JSOU SLUŽEBNÍKEM, NIKOLIV PÁNEM - Naďa Johanisová

O alternativní, přírodě blízké ekonomice a příkladech, kde všude to už funguje.

Naše cena: 183 Kč

______________________________________________

 ŠMAJDOVINKY - Vladimír T. Gottwald

Veselé a vtipné vodnické pohádky o vodníku Šmajdovi z pera známého herce V. T. Gottwalda.

Naše cena: 118 Kč

________________________________________________

 YUKON QUEST - John Firth

1000 mil aljašskou divočinou se psím spřežením. Historie a průběh nejtěžšího závodu na světě.

Naše cena: 271 Kč

________________________________________________

 PROČ DĚTI NEPROSPÍVAJÍ - John Holt

Jaké příčiny mají strach, nejistota a nuda, které děti zažívají ve školách? Svého času americký bestseller.

Naše cena: 198 Kč


CHRÁMOVÝ TYGR - Jim Corbett

Nejlepší lovec Indie vypráví... Jim Corbett píše i o dramatických zážitcích prostě a s pokorou.

Naše cena: 183 Kč



Dcery Měděné ženy byly zdramatizovány

 

Premiéra divadelní hry Dcery Měděné ženy

V úterý 3. dubna 2012 došlo v prachatickém divadle k památné události. Amatérský soubor Dutam pod vedením charismatické Marcely Haspeklové nastudoval zhruba dvouhodinové divadelní představení inspirované stejnojmennou knihou. Nelehkého úkolu převést obtížnou látku na prkna, která znamenají svět, se ujala právě Marcela Haspeklová, která knihu zdramatizovala a představení režírovala. Přiznám se, že jako člověk, který knihu důvěrně zná, neb jsem ji mnohokrát četl ještě před samotným vydáním a několikrát i po tom, co jsem ji vydal, jsem si byl vědom mimořádné obtížnosti úkolu, který před celým souborem stál. Podaří se jim zachovat ducha knihy a zprostředkovat srozumitelnými prostředky složitý svět ženských indiánských mýtů z počátku času? Dokáže současný český divák pochopit odlišné kulturní zázemí, kde s rozumovým vnímáním prostě nemůže vystačit a musí tam zapojit srdce a intuici?
Výsledek mne ale mile překvapil. Myslím si, že se Marcele povedlo citlivě vypíchnout všechny podstatné momenty z knihy. Měl jsem určitě oproti běžnému divákovi výraznou výhodu v dokonalé znalosti textu, takže jsem si mohl vychutnávat každou nuanci. Byl jsem nadšený ze ztvárnění pohřební hranice, kdy různobarevné šátky rozvířené Měděnou ženou pro mne byly dokonalou imitací šlehajících plamenů. Velice jsem si užil provedení Sisiutla, které mělo požadovanou dramatičnost i určitou děsivost. Moc se mi líbilo, jak Jiří Pešek ztvárnil medvědici. Samostatnou kapitolou byla vynikající tanečnice Pavla Svobodová, jejíž výkon celou hru posunul výrazně dopředu. Skvělé bylo propojení herců s hudbou, kterou všichni provozovali vlastními silami. Housle, flétny, bubínky, didgeridoo a vlastní zpěv byly spolu s tancem další dimenzí, která diváky uchvacovala. Po skončení hry jsem si povídal s některými z těch, kteří knihu nečetli a i oni odcházeli spokojeni. Třebaže někdy nevěděli, co přesně se na jevišti odehrává, protože celé představení bylo vlastně mozaikou mýtů a legend a až v druhé půli pak sjednocené vypravěčkou-babičkou, atmosféra představení je pohltila.
To byl významný rozdíl oproti dojmům odborné poroty. Celá hra totiž završovala divadelní přehlídku Štít města Prachatice a po skončení představení dostali herci i režisérka „kapky“. Ne, že by nebylo co zlepšovat, ale bylo naprosto zřejmé, že odborná porota je na jiné vlně. Tam, kde já a mnoho dalších diváků jsme vnímali ducha hry a její poselství, které nás naplňovalo, poroty se to vnitřně nedotklo. Nejsem ale přesvědčen o tom, že to bylo chybou herců nebo režisérky. Každý jsme jiný, zaplať Bůh, a na každého působí daná chvíle jedinečně. Někoho to, co zažil zasáhne a někoho to nechá lhostejným.
Mne zdramatizované Dcery Měděné ženy zasáhly.    Ivo Stehlík, nakladatel

 

 

 

YWRjN