Tento web využívá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.
       

ŠETŘÍME PŘÍRODU
Na balení knih pou-
žíváme kromě lepicí
pásky výhradně
recyklované materiály.
_______________________________

UŽITEČNÉ INFORMACE:
•Poštovné a výhody pro zákazníky
•Objednáváte na Slovensko?

•Chcete dostávat občasné zprávy o knižních novinkách?
•Chcete u nás nakupovat i jinak než přes internet?
__________________________________

MÁTE DOTAZY? VOLEJTE:
(+420) 723 143 299
_______________________________

DOPORUČUJEME:

 CO MI BÁBY POVÍDALY – Eva Marie Zitková

Historický román z doby posledních Rožmberků. Vypráví kulatá bába Anna, bylinářka a kuchařka.

Naše cena: 206 Kč

_____________________________________________

 KDE PENÍZE JSOU SLUŽEBNÍKEM, NIKOLIV PÁNEM - Naďa Johanisová

O alternativní, přírodě blízké ekonomice a příkladech, kde všude to už funguje.

Naše cena: 183 Kč

______________________________________________

 ŠMAJDOVINKY - Vladimír T. Gottwald

Veselé a vtipné vodnické pohádky o vodníku Šmajdovi z pera známého herce V. T. Gottwalda.

Naše cena: 118 Kč

________________________________________________

 YUKON QUEST - John Firth

1000 mil aljašskou divočinou se psím spřežením. Historie a průběh nejtěžšího závodu na světě.

Naše cena: 271 Kč

________________________________________________

 PROČ DĚTI NEPROSPÍVAJÍ - John Holt

Jaké příčiny mají strach, nejistota a nuda, které děti zažívají ve školách? Svého času americký bestseller.

Naše cena: 198 Kč


CHRÁMOVÝ TYGR - Jim Corbett

Nejlepší lovec Indie vypráví... Jim Corbett píše i o dramatických zážitcích prostě a s pokorou.

Naše cena: 183 Kč


Úvod »Společenské vědy»Filozofie » BÍLÁ KNIHA HUMANISMU – Oldřich Grünner


        

BÍLÁ KNIHA HUMANISMU – Oldřich Grünner

img

 

Číslo produktu: ISBN 80-7323-038-0
Výrobce: Nakladatelství Sursum
EAN kód: 9788073230388
Běžná cena 299 Kč
Naše cena bez DPH : 245 Kč
Naše cena s DPH (10 %):
269 Kč
Hlídací pes:
Hlídací pes

do košíku:
  ks  

O titulu:

Jak vznikl svět? Jak se vyvíjel? Je možné jednoduše odpovědět?
______________________________________________________

vazba: pevná s přebalem
formát: 21x15,5 cm, 356 stran
rok vydání: 2003, vydání 1.
_________________________________________________________________________________________________

Anotace:

Objasňování otázek vzniku a vývoje světa, jeho přírodních a kulturních (společenských) podobností a odlišností, je pro jednotlivce velmi náročný úkol. Určování a definování tvůrčích a pořádacích principů, které prostupují přírodním a společenským světem, vždycky byla, je a bude středem pozornosti vědců, filozofů a tázajících se přemýšlivých lidí. Potíž je v tom, že snaha podávat shrnující, jednoznačné odpovědi na tak široké souvislosti může přinášet v určitých aspektech až příliš globalizující a nepřesná zjednodušení. Navzdory tomu tato kniha v určitých částech pojednává značně fundovaně o vymezené problematice, a to zvláště v těch případech, kdy jde o výklady opírající se o přírodní a exaktní vědy. Pokud jde však o výklady objasňující obecný historický vývoj lidských společností - civilizací, zde by bylo dobré znát k textu předem hodnotící stanoviska odborných recenzentů.
_________________________________________________________________________________________________

Úryvek:

... Nedovedeme si dnes již jistě představit, že by kmen Čechů přepadl v Libicích Slavníkovce, podřezal jejich hrdla a nastolil nad celým východním územím Čech svou vládu. Avšak v minulém století se dvakráte rozpoutaly válečné střety mezi Němci a Francouzi. Dnes si již stěží dovedeme představit jejich opakování. Vývoj se urychluje a integrační cesty zesilují. Přesto však všude ve světě planou neustálé boje, zabíjení kmenových a národních kolektivů, a tak stále trvají skutečné, i když dosud jen lokální války. Jde o nerovnoměrnosti vývoje, včetně nerovnoměrnosti rozdělení energetického přírůstku mezi dílčími skupinami dané civilizace, převážně pak o střety na civilizačních zlomech. Stále silněji se nad ně zvedá integrační proud - i když zanechává za sebou dosud stopy krve.
Nejistota z dalšího vývoje pramení především z možností trvalého oslabování dynamiky energetického přírůstku v mnoha civilizacích, ono množství kvant energie, které může produkovat a využít v tomto civilizačním okruhu průměrný jedinec - prudce klesá - a to ještě nebereme v potaz obrovskou nerovnoměrnost v rozdělování těchto kvant energie konkrétním sociálním vrstvám.

Při známých rychlostech šíření nervového vzruchu, zde jde o milisekundy a centimetry - by i jednoduché hodnocení a rozhodnutí, jež je výsledkem jader a periferie analyzátorů a integrátorů, muselo trvat nikoliv sekundy, ale léta. Nelze se přeci domnívat, že psychická aktivita, diferencující vhodnost  či nevhodnost zevního prostředí k jakékoliv akci, se rozvíjí na podkladě jednoho či dvou reverberačních zapojení. Je známo, že dochází k několika tisícům až milionům těchto zpětných zapojení, jež se - vzhledem k rychlosti rozhodnutí - musí pak realizovat nikoliv milisekundami, ale nanosekundami v centimetru délky. Neuronální systémy musí tedy pracovat ještě jinými mechanismy než pouze solionovými - tj. musí míti jiné zdroje šíření informací, než postup iontů v tekutých roztocích.
Stále více je třeba připustit, že i v živé buňce, stejně jako v síťovinách živých buněk, existuje mimo iontovou signalizaci ještě jiná, mnohem rychlejší signalizace - a to jest signalizace elektronová a signalizace kvant pole, postupující rychlostmi blízkými rychlosti světla.

Tvůrčí a kontaktní princip přírody - jehož součástí je i lidstvo, stejně jako celá příroda je povznesena nad nedokonalá, parciální a v podstatě mylná hlediska materialismu a idealismu, vyplývající z nedokonalého poznání. Odraz je signalizace nesená energetickým dějem - myšlení je tímtéž energetickým dějem, hmota je energetický děj, člověk je energetický děj - kde je zde nějaké místo pro zastaralý dualismus hmoty a ducha? Bůh, princip, energie a hmota je jedno. Taková energie, jež stvořila čas a hmotu je všemocná v tom prostoru a čase, který stvořila a je zcela lhostejno, jakými termíny a jmény je nazývána.

Neexistence peněz, nemožnost změnit svůj osud, přísné tresty - to vše vedlo k eliminaci vnitřní agresivity v říši Inků. Zdálo by se tedy, že tato zemědělská civilizace našla již cestu, jak vyřešit nejzávažnější problém lidských vztahů. Jde však o pouhé zdání. Agresivita byla odstraněna uvnitř říše, avšak byla přesunuta vně této říše, na její okraj. Zatím co srdce říše Čtyř světových stran bylo bezpečné, na okrajích těchto světových stran se neustále bojovalo. Možno dokonce soudit, že čím více byla tlumena agresivita uvnitř civilizační sféry, tím více byla posilována na jejím okraji ve styku s cizími kmeny, národnostmi a kulturami.

...


Naše tipy z nakladatelství Stehlík:

MzAxYmM0OW
Hlídací pes
Watch DOG


Informovat na e-mail při změně:


       když cena klesne pod

        když produkt bude na skladě


Zadejte Váš e-mail: